trečiadienis, gegužės 21, 2014

may the odds be ever in my favor

gavom laišką iš direktoriaus. kaip visada, pilna klaidų. bet šįkart nesveikai daug. klaiku. privalau pasidalinti.

Ar naktinis autožygis tradicija?
2014 m. gegužės 14 d. vykusioje mokinių prezidentūros ir mokytojų metodinės tarybos apskritojo stalo diskusijoje, kurioje galėjo dalyvauti ir pageidaujantys mokiniai, mokytojai, aptarta Paskutinio skambučio šventė. Daugumai mokytojų, susiformavusi naktinio žygio automobiliais “tradicija”, žadinti mokytojų, nepriimtina, nes tai ne pats geriausias būdas pagerbti mokytoją, nes autožygio dalyviai drumščia gyventojų ir paties mokytojo poilsį prieš išskirtinę abiturientams, mokytojams Paskutinio skambučio dieną. Naktinė auto kolonos “tradicija”, anot Irenos Šimjūnaitės, jau nėra malonus netikėtumas (pagarba ir dėmesys) mokytojui . Nustebintų prasmingi netikėtumai.
Manyčiau, kad abiturientų numatoma “tradicijos” mini transformacija, prašyti mokytojo sutikimo dėl naktinio vizito yra nereikšminga, esmingai nekečianti mokytojų ir mokinių tarpusavio supratimo. Tikiuosi, kad subrendę žmonės, abiturientai, supras, kad šventę sudaro prasmingi (tradiciniai ar netradiciniai, rimti ir linksmi) ritualai ir kodėl mokytojams naktinis autožygis atrodo “tradicija” tik kabutėse. Sušaržuosiu: jei Kaišiadorių Algirdo Brazausko gimnazija būtų automobilistų mokykla, tai šis žygis atrodytų prasmingesnis, tačiau mokykla (neautomobilistų)asocijuojasi su pamoka, daugybę buvusių pamokų, į kurias ir iš jų kvietė mokyklinis skambutis. Todėl mes, mokytojai, norėtume, kad paskutinės pamokos būtų Jums ir mums ypatingos, prasmingai šventiškos jau nekalbant apie vėlavimą ar jų praleidimą. Ir tik tuomet suprasite kas yra Paskutinis skambutis Jūsų gyvenime.
Šį laiškelį rašau visiems mokytojams ir mokiniams, tikėdamasis pokyčių ir tarpusavio supratimo. Gal būt Jums atrodys, kad mano žvilgsnis, tarsi pro juodus akinius, į šią problemą, prieš Jūsų ir iš dalies mūsų Paskutinio skambučio šventę yra nelaiku. Apie tai rašau ir net tiesmukai norėdamas Jūsų paprašyti – naktį prašau pas mane neatvykti, atleiskit aš tai kaip dėmesį ar pagarbą man negebėsiu priimti. 
Dabar ir Paskutinio Skambučio dieną, aš Jums noriu pasakyti - dauguma, Jūs protingi, darbštūs, kurianntys ir tuo pačiu šaunūs žmonės, o tęsinys šia tematika – Paskutinio skambučio dieną.

Stanislavas Bernikas
Kaišiadorių Algirdo Brazausko gimnazijos direktorius

aš net nelabai supratau, ką jis norėjo pasakyt priešpaskutinėj pastraipoj...
o šiaip tai čia melas, nes toj diskusijoj ir pati dalyvavau, tai tikrai ne dauguma mokytojų pasisakė prieš žadinimą, max pusė. nesusilaikiau ir parašiau atsakymą
mirsiu? žiūrėsim

10 komentarų:

andrija rašė...

skyrybos klaidu tai kaip pas pirmoka ;D

Vifaix rašė...

aš jaučiu pirmoj klasėj dar geriau rašiau... taip graudu, negaliu

Anonimiškas rašė...

Akvile, tavęs asmeniškai nepažįstu, tačiau iš tavo dėstomų minčių šiame bloge pastebėjau, kad tu linkusi labai save išaukštinti, o kitus pažeminti. Tau daug kas atrodo "graudu" ir "apgailetina". Nustok taip žeminti kitus žmones, tai prie gero nepriveda, patikėk manim. Nežinau, kiek tau metų, tačiau esi dar labai vaikiška, nors labai stengiesi atrodyti suaugusi ir brandi moteris. Pagalvok apie tai, ne šiaip sau parašiau. Daugiau matyk savo daromas klaidas, o ne kitų žmonių. Sėkmės tau.

Vifaix rašė...

nu jau sori, bet manau, kad taip rašydami, kaip mūsų direktorius, žmonės patys save pažemina. aš puikiai suprantu, kad toli gražu nesu tobula, bet kokio velnio apie tai kalbėt? ir nesistengiu būt nei vaikiška, nei brandžia, stengiuos būt kuo laisvesne savimi

Anonimiškas rašė...

O kokio tada velnio kalbėti apie kitų žmonių klaidas, jeigu negalima kalbėti apie tavo klaidas? Kodėl juos galima šitaip smerkti, o apie tave net nuomonės išreikšt negalima, nes tu iš kart pasipiktini? Tuo labiau, kad pati nerodai gero pavyzdžio kalbant apie tavo atsakymą į mano komentarą. Sakinys pradedamas didžiąja raide, o baigiamas tašku(aš apie paskutinį sakinį), o žodis "sori"? Labai lietuviškas? Tikrai nematai savęs iš šalies ir įsivaizduoji galinti teisti ir žeminti visus net už menkiausias klaidas. Bet gal visų pirma pažvelk į save. ;)

Vifaix rašė...

nesakiau, kad negalima. konkrečiai šiuo atveju aš esu visiškai pasipiktinus, kad žmogus, kuris turėtų rodyt pavyzdį daugiau nei 500 mokinių, akivaizdžiai meluoja, jau net nekalbu apie tai, kad sakinio be klaidos suregzt nemoka. reikšk apie mane nuomonę - kas draudžia? manęs nepiktina tavo nuomonė, bet į komentarus aš paprastai atsakau. jau tik nemokyk manęs, kaip rašyti, tikrai nereikia. čia nėra kažkoks oficialus ir rimtas tinklaraštis, kad negalėčiau pavartot tokių nesąmonių kaip yolo ar sori. čia mano internetinis dienoraštis, kuriame reiškiu savo nuomones, nuoskaudas, įžvalgas ir panašius dalykus. toli gražu nežeminu visų. nežinau, ar čia tau taip bernikas patinka, ar aš nepatinku. save iš šalies daugmaž įsivaizduoju ir puikiai suprantu, kodėl esu nemėgstama. bet tikrai nenoriu būt tuo žmogum, kuris visiems į akis šypsos, o iš tiesų nesuprasi, ką galvoja.

Anonimiškas rašė...

Nepažįstu nei tavęs, nei to Berniko, bet jis yra tavo mokyklos direktorius, nederėtų šitaip viešai tyčiotis iš už save daug daug kartų viršesnio ir spėju tiek pat daug kartų vyresnio žmogaus. Aš tiesiog pastebėjau tavo tinklaraštyje, kad labai dažnai mėgsti pažeminti kitus žmones. Ir dabar užsipuolei mane vien dėl to, kad išreiškiau savo nuomonę. Vietoje to, turėtum dar ir padėkoti, nes toks tavo elgesys neprideda tau žavesio. Tačiau kadangi nepriimi kitokios nei tavo nuomonės, tai daugiau nieko ir nesakysiu. Ačiū, už tavo sugaištą laiką, sėkmės tau gyvenime ;)

Vifaix rašė...

Patyčios − tai tyčiniai, pasikartojantys veiksmai, kuriuos, siekdamas įžeisti, įskaudinti kitą žmogų, sukelia psichologinę ar fizinę jėgos persvarą turintis asmuo. čia tiesiai iš wikipedios. nematau šiam įraše patyčių... man atrodo, mes labai skirtingai suprantam bandymą pažeminti ar pasijuokti. tiesą sakant, tai man panašiau, jog čia tu mane užsipuolei už išreikštą nuomonę. gal net ne nuomonę, o juodu ant balto(dabar jau mėlynu ant oranžinio) parašytus akivaizdžius dalykus. aš priimu kitas nuomones, bet nemėgstu, kai man sako, jog maniškė yra visiškai neteisinga.
beje, nors didžiąsias raides ir taškus labai gražiai sudėjai, kablelio po "ačiū" vis vien nereikia

dora rašė...

Kodėl kažin jis nori griauti gan gražias tradicijas? To laukia visi, šitas 'automobilistų' žygis yra vienas iš smagiausių prisiminimų iš mokyklos :)
beje, ar gavai atsakymą?

Vifaix rašė...

aš nesuprantu ir nelabai noriu suprast. jis nesupranta, kad tradicijų nelabai prigalcosi šiaip sau, jis nori sugalvot kažkokį dalyką, pasakyt, kad tai tradizija, ir tada kasmet per prievartą daryt tradicinius dalykus...
ne, negavau, jaučiu paskaitė, paraudonavo ir pamiršo :D